Co všechno jsou lidé ochotní udělat pro to, aby získali sebemenší slevu? Nebojí se sdělovat podrobnosti ze svého osobního života, detaily o životním stylu či dokonce uvést svou polohu. Není to příliš riskantní? Stojí to za to?
Společnost Accenture nedávno zveřejnila globální studii, z níž vyplývá, že lidé po celém světě nemají problém poskytovat informace o svém životě výměnou za levnější služby a produkty. To platí také pro oblast půjček. Studie položila otázky celkem 47 tisícům respondentům na 28 světových trzích. Více než polovina neměla problém uvést svou aktuální polohu, aby získali výhodnější nabídku či rychlejší schválení půjčky. 75 procent respondentů však zároveň tvrdilo, že soukromí pro ně představuje prioritu.
„Lidé sdílí osobní údaje, aby si zjednodušili život nebo aby byli více propojení, a to se pak přenáší do způsobu spravování jejich osobních financí. Ačkoliv klienti chtějí, aby banky a pojišťovny aktivně používaly jejich data pro zlepšování jejich životů, tyto instituce by měly postupovat opatrně a zajistit, aby svým zákazníkům rozuměly, poskytovaly jim relevantní a aktuální nabídky, a zároveň chránily jejich údaje,“ uvedl Piercarlo Gera, ředitel oddělení finančních služeb ve společnosti Accenture.
Přes 80 % lidí sdílí osobní údaje za rychlejší schválení půjčky
V oblasti bankovnictví došla studie k překvapivým výsledkům. Lidé si svého soukromí evidentně neváží tolik, jak tvrdí. Téměř 81 % respondentů potvrdila, že by jim nevadilo poskytnout své osobní údaje (např. výše příjmů, životní styl, poloha) výměnou jenom za rychlejší schválení půjčky.
Pokud by poskytovatel nabídl slevu na půjčce a požadoval udání polohy zájemce, problém by s tím nemělo 76 % dotázaných. Respondenti to považují za rozumný obchod vedoucí k obdržení půjčky na míru. 57 % bankám a nebankovním společnostem sděluje své spotřební zvyklosti proto, aby jim chodili nabídky na různé slevy a úspory.
„Finanční společnosti mají obrovskou zodpovědnost za udržování soukromí osobních údajů svých zákazníků. Banky a pojišťovny, které této příležitosti budování důvěry a zlepšování zákaznické zkušenosti nevyužijí, riskují ztráty z důvodu neprovedených plateb nebo náhrad za škody či stížnosti," upozornil Bruce Holley ze společnosti Accenture pro Severní Ameriku.”
Komentář